Hoofdstuk 10
Oefen hier de begrippen die aan de orde zijn gekomen in hoofdstuk 10 van je boek. Dit kun je op 2 manieren oefenen:
- Vanuit het begrip;
- Vanuit de definitie.
Een organisatie waarbij er geen goederendoorstroom is.
Zorgen dat diensten, waar vanuit het verkoopproces vraga naar is, zo goed en efficient mogelijk geleverd worden.
Een dienst is niet tastbaar. Een transactie waarbij een niet-fysiek goed geleverd wordt. Een handeling waarbij je iemand van nut bent.
Het startpunt van het dienstverleninsproces. De wensen van de klant.
Vaak spreken we meer van een ove reenkomst of contract bij een dienst. Bij productie spreken we over een verkooporder.
De planning is bij dienstverlening erg belangrijk, want het gaat om niet-fysieke producten , dus om de inzet van arbeid. Je kunt natuurlijk niet meer arbeid inplannen dan je beschikbaar hebt.
Het tarief is belangrijk bij dienstverlening. Het tarief is de afgesproken prijs tussen organisatie en klant.
Doordat je bij dienstverlening te maken hebt met de inzet van arbeid, zijn de gewerkte uren belangrijk. Deze worden vastgelegd in een urenregistratiebestand.
Net als bij fysieke goederen, wordt er bij dienstverlening ook gefactureerd. Dit wordt soms een factuur genoemd, maar soms ook een rekening (denk aan een restaurant).
Het innen van openstaande vorderingen.
Afhankelijk van hoe lang een dienst of contract voortduurt, kan er besloten worden om in termijnen te factureren. De betalingstermijnen worden middels een overeenkomst afgesproken.
Een dienst is vaak vrij uniek, het moet tenslotte aansluiten op de behoefte van een klant. Evaluatie wordt vaak gedaan achteraf om te kijken hoe de dienst uitgevoerd is.
Een organisatie waarbij er geen goederendoorstroom is.
Zorgen dat diensten, waar vanuit het verkoopproces vraga naar is, zo goed en efficient mogelijk geleverd worden.
Een dienst is niet tastbaar. Een transactie waarbij een niet-fysiek goed geleverd wordt. Een handeling waarbij je iemand van nut bent.
Het startpunt van het dienstverleninsproces. De wensen van de klant.
Vaak spreken we meer van een ove reenkomst of contract bij een dienst. Bij productie spreken we over een verkooporder.
De planning is bij dienstverlening erg belangrijk, want het gaat om niet-fysieke producten , dus om de inzet van arbeid. Je kunt natuurlijk niet meer arbeid inplannen dan je beschikbaar hebt.
Het tarief is belangrijk bij dienstverlening. Het tarief is de afgesproken prijs tussen organisatie en klant.
Doordat je bij dienstverlening te maken hebt met de inzet van arbeid, zijn de gewerkte uren belangrijk. Deze worden vastgelegd in een urenregistratiebestand.
Net als bij fysieke goederen, wordt er bij dienstverlening ook gefactureerd. Dit wordt soms een factuur genoemd, maar soms ook een rekening (denk aan een restaurant).
Het innen van openstaande vorderingen.
Afhankelijk van hoe lang een dienst of contract voortduurt, kan er besloten worden om in termijnen te factureren. De betalingstermijnen worden middels een overeenkomst afgesproken.
Een dienst is vaak vrij uniek, het moet tenslotte aansluiten op de behoefte van een klant. Evaluatie wordt vaak gedaan achteraf om te kijken hoe de dienst uitgevoerd is.
Heb je een docentcode ontvangen?

Dit kan ook later. Je vindt de docentcode in het linkermenu.